Hungarikumok Egyszerűen

 

MARKETING TERV

A marketing mix a marketing eszközök különböző helyzetekben alkalmazott, optimális eredményt adó kombinációja.

A Barka Tours Utazási Iroda egy 2016. 06. 05-én alapított turisztikai kisvállalkozás, amelynek piaci szegmense azok a középosztálybeli fiatalok, akik szeretnék diszkrecionális jövedelmüket Európán belül elkölteni. Az átlag életkor 20-40 év között van.

A marketing tevékenység során a vállalat a következő változókat befolyásolhatja és ellenőrizheti:

 

 TERMÉK, PRODUCT

A termékünk egy utazási iroda. Azért hoztuk létre a vállalkozásunkat, hogy a célpiac igényeit kielégítsük. Cégünk megbízható, Európán belüli kiutaztatásra specializálódott.

Irodánk jól megközelíthető, forgalmas helyen, Keszthely Főterén található.

Az iroda külső képe hívogató, figyelemfelkeltő, a bejárat felett, jól látható helyen elhelyezett logó tükrözi cégünk jellegét.

Belső képe letisztult, tágas, utazásra ösztönző (tengert idéző kékre festett falak, gyönyörű európai képekkel a falon). A vendégtérben található homokszínű íróasztalok, valamint a számítógépek, rajtuk a repülőjegy foglalási rendszerrel (Amadeus), a kényelmes fehér székek mind megkönnyítik az értékesítés sikerességét. A kényelmes fotel és a prospektusokkal, katalógusokkal teli polc pedig kellemesebbé teszi az esetleges várakozást.

Mivel cégünk pénzváltással is foglalkozik, szükségünk volt egy széfre, valamint a megfelelő valutákra.

Dolgozóink részére ki van alakítva egy kisebb konyha, melyben található egy kis étkezőasztal székekkel, hűtő, kávéfőző és mikró.

Vállalkozásunk 5 autóbusszal rendelkezik, melyek 10 és 25 férőhelyesek. Alkalmasak baráti társaságok, munkahelyek, kisebb osztályok számára. Minden buszsofőrünk több éves tapasztalattal, rutinnal rendelkezik.

 Buszaink kategóriájuknak megfelelően teljesen felszereltek, kényelmesek, hosszabb utazásra is kiválóan alkalmasak. Minden járművünkön jól látható helyen megtalálható cégünk logója, ezáltal leszünk megkülönböztethetőek más utazási irodák autóbuszaitól.

Utazási irodánk szerződésben áll a WizzAir légitársasággal, így bármikor tudunk repülőjegyet foglalni vendégeink számára az Amadeus helyfoglalási rendszerünkön keresztül, minden Európán belüli desztinációba.

Ha repülőjegyet, buszt, valamint szállást szeretne foglalni, vagy utasbiztosítást szeretne kötni, bármikor az Ön rendelkezésére állunk, segítünk.

 

ÁR, PRICE

Áraink a középosztálybeli fiatalok pénztárcájához mérten, ár-érték aránynak megfelelően lett kialakítva. Számunkra a legfontosabb a maximális vevőelégedettség, amelyért igyekszünk a lehető legtöbbet tenni.

Árengedményeket nagyobb csoportok esetén, főszezonon kívül, létszámtól függően adunk.

Célunk elsősorban a vendégek elégedettsége, a piaci részesedés és befektetések megtérülése, valamint minél magasabb profit, haszon elérése.

Áraink kialakításánál figyelembe kellett vennünk, hogy a szolgáltatásunk nyereséges legyen, nyújtson fedezetet a ráfordításokra, valamint mindezek mellett legyünk versenyképesek is. Ezen kívül a versenytársakra és szolgáltatásunk minőségére is ügyelnünk kellett.

Állandó költségeink közé sorolhatjuk: (bérleti díj, áram, fűtés, víz…)

  • dologi költség
  • Buszaink 180 Ft/ km, illetve 210 Ft/km-es áron mennek

Változó költségekhez sorolhatjuk:

A buszsofőr(ök) számára biztosított

  • szálláshely
  • étkezés
  • parkoló díj
  • autópálya díj

 

 

HELY, PLACE

Turisztikai termékünk vonatkozásában fontos szempont volt, hogy minél könnyebben elérhető legyen az adott célpiac, jelen esetben a fiatalság számára. Valamint azt is fontosnak tartjuk, hogy a potenciális vevő első kézből tudjon információt kapni magáról a cégről, tevékenységünkről, termékeinkről/szolgáltatásainkról.

 

Termékeinket meg lehet rendelni: (közvetlenül)

személyesen az alábbi címen: 8314 Vonyarcvashegy, Berzsenyi u. 32.

e-mailben: martina.barka@gmail.com

telefonon keresztül: +36 30 294 3872

Minden nap elérhetőek vagyunk reggel 7-től este 7-ig!

Megtekinthetőek vagyunk több platformon is:

Facebook-on: www.facebook.com/barkatours

Honlapon: www.barkatours.hu

Valamint közvetetten, turisztikai kiállításokon kínált szórólapokon

 

 

 

PROMÓCIÓ, PROMOTION

Utazási irodánk promóciós eszközöket hív segítségül, abból a célból, hogy a fogyasztókat, a potenciális vásárlókat könnyebben elérjük és ösztönözzük őket termékeink, szolgáltatásaink megvásárlásra.

 A reklámozásnál ügyelnünk kell arra, hogy elérje a kívánt hatást, ugyanakkor ne lépjük túl az erre szánt pénzkeretet, a potenciális vevőhöz eljusson az üzenet, valamint az sem mindegy, melyik eszközt használjuk, melyik célcsoportnak.

Figyelemfelkeltő hirdetésünk rendszeresen megjelenik a Turizmus Trend magazinban, valamint Keszthelyen és környékén, több plakáton is hirdetünk.

A fogyasztókon kívül a vállalkozásunkban dolgozók elégedettsége is rendkívül fontos számunkra. A PR, azaz a Public Relations (közönségkapcsolatok) olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás (munkatársak, tanácsadók) és környezete (fogyasztó, értékesítési hálózat, partnerek, versenytársak) közötti bizalom, jó kapcsolat kiépítése.

A személyes eladás fontosságát figyelembe véve különböző turisztikai kiállításokon is jelen vagyunk. A különböző prospektusaink, katalógusaink mellett buszaink is megtekinthetőek a kiállítások alatt, mint promóciós termékek.

 

 

EMBERI TÉNYEZŐ, PEOPLE

A szolgáltatói szektorból adódóan az emberi tényező szerepe rendkívül fontos, hiszen a személyzet eladási technikája nagyon sokat segíthet az ügyfél megnyerésében. Munkatársaink alkalmazásánál fontos szempont volt az udvariasság, talpraesettség, önállóság, nyelvtudás valamint a megfelelő szakképzettség, megjelenés (ápoltan, a cégünk által biztosított formaruhában) melyek mind befolyásolják az utazás­­­/utaztatás sikerességét, valamint a fogyasztók elégedettségét és a jó hírnevet, hiszen nincs is jobb reklám, mint az elégedett vendég.

 

 

TÁRGYI ELEMEK, PHYSICAL EVIDENCE

Mivel cégünk egy kisvállalkozás, ezért törekszünk arra, hogy ugyanazt a terméket/szolgáltatást kapja meg, mint egy nagyvállalkozás esetében, csak nálunk jóval kedvezőbb áron.

 

FOLYAMAT, PROCESS

Vállalkozásunkban rendkívül fontos a szolgáltatásunk minőségének egyenletes fenntartása is.

 

Ha minden tényezőre kellő figyelmet fordítunk, és türelmesek vagyunk, akkor a vállalkozásunk sikeres lesz!

 

Készítette: Barka Martina

Kelt: Keszthely, 2017.06.09.